fbpx

Lär dig mer om: att synas på Google för optiker

Öka er synlighet och få fler kunder från Google
Torsdag 5/11, kl. 09.00-09.45

Google är en av de viktigaste säljkanalerna för optiker. Lär dig hur du syns bättre och får fler kunder från Google i vårt kostnadsfria webbinarium.

Välkommen på det andra digitala mötet med Idun Digital! Torsdag den 5/11 kl. 09.00-09.45.

Under webbinariet kommer vi gå igenom grunderna i hur Google fungerar och vilka möjligheter det finns för optiker att synas där. Vi delar med oss av både enkla och mer detaljerade tips kring hur du som optiker kan öka din närvaro och får fler bokade synundersökningar och ökad försäljning genom att använda Google.

Det går att synas på Google på tre sätt:

  1. Företagsuppgifter (Google My Business)
  2. Sökträfflistan (sökmotoroptimering)
  3. Annonser på Google (Google Ads).

Under webbinariet går vi igenom grunderna och möjligheterna för er att synas på alla tre ställen.


Simon Ekberg
Digital strateg & expert på digital marknadsföring

Simon Ekberg är en välkänd profil inom digital marknadsföring som skapade sin första annons på Google redan 2010, med över 10 års erfarenhet och 3000 digitala kampanjer finns det nästan ingen bransch eller digital kanal Simon inte har erfarenhet från. Ta del av hans erfarenhet från Google i det här webbinariet som är skräddarsytt för optiker med målet att hjälpa att öka er synlighet på Google.

Peder Gyllenberg
VD – Idun Digital

Peder Gyllenberg är känd visionär och digitaliseringsexpert inom optikbranschen. Förutom att vara VD på Idun Digital vars affärsidé är att utveckla och höja lönsamheten för optiker genom digitalisering är han även medlem i SOLFs styrelse och har mångårig erfarenhet från optikbranschen.